Tenis de mesa. Instalacións e material, regulamento, técnica e táctica

 INTRODUCCIÓN


¿Cál é a historia do tenis de mesa?

Este deporte naceu en  Inglaterra a finais do século XIX. Este está inspirado no tenis sobre herba, os primeiros xogadores pertenecían á sociedade victoriana de clase media. Esta idea surxiu debido a que un grupo de tenistas que non podia xogar ao tenis debido a tarde choivosa que facía ese día improvisaron un xogo baixo teito con características similares, solo que en miniatura. 



O primeiro xogo realizouse utilizando un corcho de champán como bola, caixas de puros como palas e libros para a rede.


Foi en 1891 cando un atleta famoso (James Gibb) patentou un xogo con unha rede suxeita a dous postes e unha superficie de madeira elevada do chan, inventando así un xogo a 21 puntos xogado con unha pelota de goma, en esa época existía o nome de "Gossima". Ese foi o orixe do deporte que ahora coñecemos como tenis de mesa.

Como dato extra, o tenis de mesa non solo é un deporte individual, se non que tamén se pode xogar en parexas, onde as normas case non cambián pero resultará divertido na zona de táctica.

O tenis de mesa é un deporte de raqueta de dobres ou individual. Naceu no siglo XIX en Inglaterra como unha variante do tenis e foise desenvolvendo pouco a pouco introducindo novos conceptos e melloras, tanto técnicas e tácticas como nas instalacións e no reglamento. É un dos deportes máis complexos que se pode practicar a nivel profesional, ao mesmo tempo que é dos máis practicados no mundo. Este deporte permite desarrollar certas capacidades, como poden ser a concentración ou a memoria.

Como xa é costumbre, falaremos do regulamento para logo poder entender con claridade as diferentes técnicas de golpeo e ás tácticas desde deporte.



INSTALACIÓNS E MATERIAL


Para comenzar, o tenis de mesa é un deporte que aunque está ambientado a ser xogado en interiores, e ademais por iso surxiu, para ser un deporte perfectamente practicable dentro,



tamén se pode practicar ao aire libre, e na superficie que se desexe (césped, chan...)






Estas mesas podense atopar en diferentes tipos de instalación, como pode ser en parques comúns, por exemplo nas instalaciones de Frigsa. Pero na mayoria de casos, as mesas de tenis de mesa encontranse en polideportivos, ou zonas especializadas para xogar ao tenis de mesa. 



Sobre todo en competicións, xógase cunhas limitacións mínimas, ten que ter unha mesa e contanto dende a mesa ten que haber 14m de longo, 7m de ancho e 5m de alto coma mínimo, este lugar de xogo terá que estar separado do lugar de uso común coma as gradas ou os pasillos.


- A mesa: as mesas de tenis de mesa están diseñadas única e especialmente para practicar ese deporte en concreto. Caracterízanse por ser totalmente lisas, de color oscuro mate (para que asi non haxa reflexos que podan cegar aos deportistas), normalmente feitas de madeira e ter debuxadas unhas liñas que se asemellan a unha cancha de tenis.

Por isto a maioría das mesas están feitas de madeira (como nos seus orixes), pero, hoxe en día, atopamos moitas mesas ancladas nos exterirores, nos parques e mais localizaciones onde se observa unha mesa de metal, a cal corresponde a un xogo menos reglamentario polo rebote da pelota nela.

Esta mesa poderá estar feita de calqueira tipo de material pero ten un importante requisito, no cal a pelota deberá rebotar uniformemente chegando a alcanzar aproximadamdente 23 cm de rebote. Debe contar cunha rede na metade cuxa altura é de 15,25cm, mentras que a da mesa debe de ser de 0,76m.

As líneas pintadas tanto nos laterias como a de fondo miden 2cm mentras que a línea que divide a metade do campo para xogar a dobres debe de ser de 3mm.



Esta mesa terá unha altua de 76cm a cal estará a mesa de xogo, esta mesa ten unha rede de 15.25cm a cal hai que pasar para poder puntuar. Esta mesa terá 2.74 de largo pero contando os dous lados o que por lado seria 1.37cm e 152.5cm de ancho reglamentariamente. 

Como se observa na imaxen de arriba podemos imaxinar un campo de tenis en miniatura, no cal atopamos unha rede ( sole estar tensada e a ras da mesa ), dous campos seperados por esta rede e a súa vez, atopamos unha divisón destas mitades como en tenis.  

As partes da mesa de tenis de mesa son moi importantes para coñecer ben o deporte que estamos a practicar:

1. Taboleiro: Superficie de xogo da mesa. Según a sua utilización, puede estar fabricada con madeira, resina ou aluminio.

2. Cerco: Parte que rodea ou suxeita o tableiro dándolle maior protección e resistencia.

3. Carro: Parte da estructura da mesa que permite plegala e transportala.

4. Traveseiro de carro: Barra metálica que une o carro ao tableiro.

5. Patas: Barras metálicas que van do tableiro ao chan ca finalidad de aguantar o su peso na posición de xogo.

6. Traveseiro das patas: Barras metálicas que unen as patas.

7. Tirantes metálicos: Barras metálicas que unen o tableiro e as patas ao carro para permitir o plegado da  mesa.

8. Rede: Malla que divide a superficie de xogo, fabricada generalmente en nylon ou algodón.

9. Soporte de rede: Postes de anclaxe. Dependendo do modelo, poden ser fixos ou extraíbles, e incorporar tensor de rede.

10. Rodas: Situadas na parte inferior da mesa. As rodas deben ser resistentes para que soporten a movilidade da mesa.

11. Peloteiro: Bandexa para guardar e almacenar as pelotas, situada no lateral da mesa.

12. Raqueteiro: Bandexa para guardar e almacenar as palas, situadas no lateral da mesa.







- As pás: este é un material imprescindible para realizar este deporte, xa que con elas é co que golpeamos a pelota

 O tamaño promedio é de 16,5 cm de largo por 15 cm de ancho, y con peso igual ou inferior aos 350 gramos, dimensións óptimas para a maioría de estilos de xogo.

Esta emplearémola para golpear a pelota no tenis de mesa. Cada lado da raqueta terá que ter unha cor diferente, un lado vermello e un lado negro. Con isto conseguimos diferencias os equipos facilmente.



Madeira:

A madeira caracterizase por as capas por as que está composta. Polo general a maior número de capas, menor flexibilidad da madera, o que se traduce en maior control pero menos velocidade.

Mango:

Pode ser anatómico (AN) que se adapta perfectamente á palma da man; cóncavo (FL) que é estreito por en medio e a base máis ancha; o completamente recto (ST). 




Gomas

Unha goma/caucho recubre cada lado da pala de tenis de mesa. O caucho ten que ser negro por un lado e vermello polo outro, de forma que o xogador contrario pode determinar fácilmente o tipo de xiro que o xogador pode colocar na pelota. 

Hai gomas de distintos grosores e tamén varían dependendo de si son lisas ou con picos. As gomas lisas aportan máis efecto, e as gomas con picos aportan unha traxectoria directa na pelota. Á maior calidade da goma maior efecto no golpe.



Esponxa:

É a capa que hai entre a madeira e a goma que actúa de protección para a madeira, ademáis de añadir personalización. Caracterízase por o seu grosor e dureza. Unha espuma delgada e con dureza dalle á pá máis velocidad pero menos control. Polo xeral as espumas grosas son mellores para xogadores ofensivos.


Antes de cada partido, debemos ensinar a nosa pá aos nosos contrincantes e ao árbitro para que a poidan examinar.


- A pelota: A pelota é pequena e dun peso aproximado de 2,7g e un diámetro 40.5mm. 

Esta pelota será dun material coma o plástico ou similar e terá unha cor branca, mate ou naranxa. En canto a serigrafía, poderá ter algo inscrito de un tamaño moi pequeno 



En canto as estrelas das pelotas:

- Simples: sen estrelas e destinadas á práctica do tenis de mesa como ocio. Ao ser de menor calidade poden ter algunhas irregularidades que afectan a cualidades de bote e vó polo que no son recomendadas para uso profesional.


- Unha estrela: pelotas de calidade inferior, recomendadas para o seu uso en lugares como escolas ou clubes xuveniles. 


- Duas estrelas: pelotas de calidade intermedia, recomendadas para o seu uso en prácticas multi-pelota ou como sustitución das pelotas de tres estrelas en algunhas situacións de xogo.



- Tres estrelas, son as pelotas de tenis de mesa de mellor calidade. Utilízanse en competiciones oficiales e a mayoría están homologadas co sello da ITTF.

REGULAMENTO:


O regulamento de tenis de mesa e moi parecido a todolos demais deportes de raqueta con algunhas diferencias, pero do regulamento de tenis de mesa imos falar do servicio, a orde de xogo, a anulación dos puntos, os cambios de lado en dobres, a puntaxe, ect...

Como facer punto:

Faise punto das seguintes maneiras:

-Se o rival envía a pelota fora da mesa sen que toque no noso campo antes.

-Se o rival da dous toques a bóla seguidos.

-Se o envio toca na rede e non pasa hacia o noso campo, se pasa o punto continua en xogo.

-Se despois de un envío noso e tras tocar no seu campo, por mor do efecto imprimido volve tocar no noso campo sen que o rival a golpease.

-Se un rival toca a mesa con algunha parte do corpo que non sexa a man da raqueta

A xogada ca que se pon a pelota en xogo denominase servicio. Para empezar un servicio, a pelota debe estar parada sobre a palma aberta por detrás da línea de fondo e por encima da mesa. Posteriormente debe ser lanzada verticalmente cara arriba cunha altura mínima de 16 cm para finalmente ser golpeada.




Máis tarde e, tras o golpeo ca pá, debe botar primero no campo do servidor, pasar a rede e botar de novo no campo contrario. 

Saque de tenis de mesa

Empezará sacando o xogador ou parella que gañase o punto de saque ou decidiráse por sorteo.

O saque rotaráse cada dous puntos, pasando a sacar depois un rival, en individual non hai problemas porque o intercambio solo se produce entre os dous xogadores, pero en dobres hai que seguir sempre unha orde, esta é a seguinte: Primeiro saca un xogador dúas veces, o xogador que está recibindo será quen faga os seguintes dous saques recibindo esta vez o membro da parexa rival que non sacou antes e así sucesivamente ata que se acabe o partido. Na seguinte imaxe amósase como é a rotación do saque.



- O saque en dobres ten que ser cruzado, sempre sacando dende o lado dereito, é dicir ten que ir a zona diagonal do campo contrario, mentras que en individuais non fai falta, se non que o sacador pode elixir se facelo así ou en paralelo



No saque a pelota despois de ser golpeado debe botar antes en campo propio e despois en campo rival, sendo obrigatorio que o rival a deixe botar no seu campo.

O saque pódese facer tanto de dereita como de revés.

Cada xogador solo dispoñerá de un saque, se este comete unha falta de saque será punto para o rival. Sólo hai unha excepción, se a bola depois de golpear en mesa propia pega na rede e bota no campo rival, (senón bota tamén será punto para o rival), ese xogador terá outra oportunidade.

Se se chega ao resultado de 10-10 o saque mudaráse en cada punto.



- Devolución:

Unha vez realizado o saque, o xogador rival vai a efectuar un golpeo que denominamos "devolución", que nos permite contraatacar e golpear  pelota de forma que toque o campo rival directamente ou podendo dar anteriormente na rede e logo tocar a superficie do campo rival.




- Orden do xogo:

No momento que sea realiza o saque de servizo, o xogo comeza. En individuais, o xogo comezará co servizo do sacador ou servidor, que buscará ser o máis ofensivo posible. O receptor realiza un golpeo de resposta e así seguirá o ciclo do xogo intercambiando golpeos ata que algún dos dous consiga anotar un punto, xa sexa polo erro do rival ou por unha gran xogada persoal.

En dobres presentase unha técnica similar. O servidor realiza o debido saque, o receptor golpea a pelota respondendo ao golpeo. Entón, o compañeiro so servidor ou sacador terá que devolver o golpeo do rival, coordinándose co seu compañeiro para que non o moleste no golpeo da pelota. Seguidamente, o compañeiro do receptor terá que golpear a pelota e voverlla a mandar ao servidor inicial. Este ciclo de golpeos repetirase sucesivamente ata que algún dos dous equipos anote un punto.



Outros aspectos básicos do reglamento e que son imprescindibles coñecer para realizar unha execución correcta do deporte en cuestión: 

- Non está permitido golpear a pelota dúas ou máis veces nin deixar que bote máis dunha vez no campo.

 - Non devolver a pelota antes de que bote no noso campo.

  - En dobles terase que seguir un orden de golpeo, xa que senón o punto será do rival.

 - Ganará o xogo a parella ou competidor que chegue a 11 puntos primeiro, se chegan a 10 puntos a vez, xogarase ata que este gane por 2 puntos de diferencia.
 
 - O partido xogase ao mello de tres ou cinco xogos.

O xogo pódese interrumpir nos seguintes casos:

- Para correxir un erro na orde de servicio, recepción ou lados.

- Para amonestar ou penalizar a un xogador

- Cando as condicioes de xogo son perturbadas de forma tal que poideran afectar ao resultado da xogada.



TÉCNICA:

Dentro deste apartado, podemos introducir varios puntos clave dos cuales encontramos:

- Agarre da pá
- Golpes básicos
- Efectos da pelota

Todo isto vai acompañado da posición básica, esta é fundamental neste deporte, débese estar de pe cos xeonllos flexionados e o peso do corpo recae levemente cara adiante

Agarres:
Neste apartado atoparemos os distintos agarres que son utilizados neste ámbito do deporte. Atopamos o agarre "oriental" o cal podemos definir como aquel onde o pulgar e índice suxetan a cara frontal e os demais dedos agarranse á pala traseira. E no outro lado, atopamos o agarrre "europeo" onde a pá, podemos decir que so entran o indice e o pulgar mentras que o resto de dedos envolven o puño






Efectos:

A continuación,  encotramos os diferentes efectos que poderemos proporcinar aos golpes para que a pelota teña o movemento que nos queramos, xa sea con retroceso, como lateral, como un aceleramiento:

Backspin: Este efecto corta a pelota, polo que lle proporcionará un efecto de retroceso, onde o obxetivo  deste efecto e que a pelota, tras botar na mesa, se pegue o mais posible a rede ou bote o menor posible, facendo que o backspin se converta nun golpe defensivo

Topspin: O efecto contrario ao anterior, onde a pelota xira hacia delante co obxetivo de acelerar a trayectoria da pelota. A pelota deberá pasar moy xusto pola rede polo que posterior mente rebotara na meso con moita rapidez

Sidespin: O efecto que recibe a pelota e proporcionado traun un golpeo desta misma facendo unha curva no golpeo, polo que a pelota girara no sentido do golpeo, por exemplo se realizamos unha curva nun golpe de dereita, a pelota saldra xirando a dereita polo que xenerara confusión no golpe do contrario

Golpes básicos:

- Técnica ofensiva: 

 Saque do dereito e saque de revés: son as únicas duas formas de sacar, o saque de dereito e mais doado que de revés, xa que estamos mais acostumbrados a este golpeo. A posición do corpo será flexionado a pá a altura do peito.





Tamén observamos un saque máis corto ou "cortado"



 Golpe de revés

Consiste en golpear a pelota facendo un movemento de dentro cara a fóra do corpo co brazo. A posición para realizar este golpe é co corpo encorvado. Este golpe realízase cando a pelota se envía ao lado oposto do brazo que ten a raqueta, aínda que tamén se pode utilizar cando vai ao mesmo lado
  






Golpe de dereita:

E o golpe mais común, consiste en golpear a pelota facendo un movemento dende o exterior cara o interior do corpo co brazo. A posición para realizar este golpe é coa perna oposta ao brazo co que vai adiantada a raqueta e estando algo agachado. Este golpe farase cando envíen a pelota ao lado onde tes a raqueta. 



Remate:

Consiste nun golpe ofensivo no que a bola vai a gran velocidade e normalmente engádese algo de top spin.



- Técnica defensiva: 

Globo: 

O golpe de tenis comunmente coñecido como ‘globo’ é un recurso necesario nos casos onde o rival está a atacarche á rede e necesitas algo de osíxeno. Desta forma, elevas a bóla en dirección cara ao ceo. Así a bóla pasa por encima do xogador contrario para conseguir tempo e adoptar un xogo defensivo de fondo.



Bloqueo:

Este golpe trata de bloquear a acción do rival, para iso deixaise a pa totalmente inmóvil. Con isto freamos o ritmo do xogo e permitenos levar a cabo a nosa táctica. 




Loop-Cortado y Loop Flip:

O primeiro golpe é bastente complexo, pódese facer tanto de dereita coma de revés. Farase un movemento de arriba abaixo para así poder facer ese efecto de cortar a pelota e que caiga preto da rede na misma dirección na que o cortamos.



O segundo é parecido pero máis ben implica mover a pá cara a ambos os lados para que ao botar no campo rival cambie de dirección.


TÁCTICA

Durante un partido son moitos os factores que nos levan a tomar decisións constantemente. Como en calquera outro deporte é de vital importancia os coñecer e dominar os elementos tácticos. A continuación falaremos de aspectos básicos a levar a cabo tras o transcurro dun encontro.

-Coñecer das nosas virtudes e limitacións, isto permitiranos en moitos períodos do encontro saber que posición acoller así como con que golpes actuar.

-Saber en que momento do xogo nos atopamos, vai relacionado coa anterior permisa xa que tamén e unha capacidade propia coñecer en que momento é necesario un golpe ofensivo ou defensivo.

-Coñecer o xogo do rival, igual de importante que coñecer o propio, sabendo como xoga o rival en moitos casos poderemos anticiparnos aos seus movemento e elaborar unha resposta rápida entre eles.

-A posición con respecto a mesa, habitualmente acadar unha posición cercana a mesa e indicio de un xogo ofensivo, pola contra unha posición máis afasta da signos de xogo defensivo.

-Ir mudando o xogo, non sempre hai que utilizar a mesa baza unha combinación de distintos golpes e a distintas direccións darannos a oportunidade por exemplo de mudar dunha posición defensiva a ofensiva ou facer punto simplemente.

-Mover ao rival, facer que os desprazamento do rival sexa o maior posible sempre será un punto a favor xa que dificultarás a súa precisión, aínda que sexa nun espazo tan corto, esa imprecisión en dobres aumentará se xogamos coas posicións dos rivais movendos constantementee provocando incertidumbre entre eles.


Os tipos de xogos máis comúns por parte dos xogadores son:

Un xogador defensivo, é aquel que realiza golpes precisos e fai cometer erros ao rival, sen forzar seus golpes, o seu golpe por excelencia é o cortado.

Un xogador ofensivo, busca velocidade na bola, golpes fortes e sobre todo con efecto.

Un xogador allround busca un equilibrio, tantos ofensivo como defensivo, usa o top spin e tamén cortados.


BIBLIOGRAFÍA

Federación tenis de mesa

https://bit.ly/3lh0iGm

https://bit.ly/4076GhI

Google e YouTube

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Motivación y autoconfianza

 Para empezar, es necesario saber que es la autoconfianza. En este caso este concepto hace referencia al convencimiento que desarrolla una p...